det rullar på

Det har gått en månad sen jag flytta ner hit och det går bättre än väntat. Många känslor och jag saknar jämtland varje dag. Men jag har nu landat två jobb och skola så det håller mig stabil än så länge men känslan av att aldrig känna sig riktigt som hemma ligger kvar och tryner. Fan va jobbigt det är vissa kvällar när barnen sover och jag sitter själv och lyssnar på spränghög musik. jag tänker bara på februari då jag får åka hem i några veckor och umgås med familj och vänner.

Speciellt nu under jul och nyår känns det extra hårt. Det finns ingen snö och det traditionsenliga julsupandet finns inte detta år. jag får sitta här och umgås med småbarn medans mina bästa vänner lever ett liv som man bör göra i denna ålder. Aja, jag överlever nog ett år, jag får ta igen sen.
 
Vintern förra året då vi drog på skidor och fikade på sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide