året som gått

om nåra ynka timmar slår dagen över till nyårsafton. Ett nytt år är bakom hörnet och jag tänkte att en liten års resume passar i min lilla blogg.

2013, vilka känslor du har medfört dig detta gågna år, Glädje, Sorg, ilska, Kärlek och vänskap i mängder. 
Det började på hemmaplan efter en ensam nyår och om jag känner mig själv så var det nog med en sorts gudakomplexs känsla jag vaknade med den 1 januari. Jag kommer inte ihåg mycket från året med högtider har jag minnen av och människor som jag har mött. Studenten var regnig och i övrigt kommer jag faktiskt inte ihåg mycket. Sen var det crusing med linda och det kan jag nog kalla en av mina absoluta favorit dagar, Varmt som attan och träffade störtsköna människor och hade super roligt från morgon till natt. Jag åkte till taize med en grupp underbara personer och även fast det var en aning jobbigt blev det på något sett en resa som har mitt hjärta kvar. 

Jag åkte till öland med min mamma och reste runt lite i sverige samtidigt, såg kameler och åt världens godaste kycklingkebab gjord av världens mysigaste människa. Valborg kom med kyla och förvirring och även fast det var allt vi inte planerade så var det förbannat roligt. 

Emelie och Rebecka kom att bli en del av mig och jag är lycklig över att ha två fantastiska bästavänner som dom.

Det har varit en riktig bergochdal bana och verkligen inga grå zoner och jag kan nu i efterhand konstatera vilket jävla år det har varit och önskar en liten del att det som komma skall blir i en mindre rockig skala och ger mig mer kärlek och glädje. Men äsch, Jag får ta det som det kommer. Jag har ju ändå mycket att se fram emot, Student, Bal, Arbetslös. Bara de lilla är inte så litet. 

Jag har ändrat värderingar och kommit tillbaka till mig själv, Jag står upp för mig själv mer och vet nu att saker kommer och går och det är sånt man får ta. Men att man också måste kämpa för vissa saker, Att människor kan behöva puschas lite och att det inte alltid är som det ser ut. Låter klyschigt? jag vet! men fan att det är sant. Jag lär mig varje dag och hur vore livet om vi bara gjorde rätt varje gång? 

Jag har tusen saker till att skriva men känner att detta får räcka och välkomnar det nya året med en gnutta optimist och lite önske tänkande. Jag tackar också alla som jag älskar, min familj, mina bästavänner, mina gamla vänner och alla andra som jag nån gång träffat. Jag tror lite på att varje person som jag har träffat har format mig på ett eller annat sett. 

Tillslut vill jag tacka mig själv för den egoistiska jäveln jag är, Jag älskar mig själv och det är fan inge fel med det! 

Gott nytt år vänner och fiender, jag hoppas vi ses bakom hörnet!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide